Pages

Sunday, June 15, 2014

Part 2 : Journey 2

Assalammualaikum .

So perjalanan aku selepas cuti sem 1 bermula kembali . Sem 2 perlu diteruskan . okay sem 2 ni aku agak gerun sikit sebab based on experience lecturer aku cakap ramai student result down ,makin malas , buat hal , and semua benda2 yang negatif menjelma la , tu aku takut terjadi dekat diri sendiri .Tapi ada jadi jugak la kat aku part yang malas tu , haha , and mudah rasa down sometime , kehkehkeh .

Topik semua subjek sem 2 ni agak tough sebab kalau macam biology tu first chap dah mencabar and susah jugak nak score sebab semua fakta tak boleh nak ubah ubah dah T.T . pastu kalau chapter belakang2 tu more to sequence of  process contohnya krebs cycle , calvin cycle and banyak lagi lah , tapi part tu aku suka , sbb mudah untuk aku fahami dan hafal . Chemistry pula 4 chap awal tentang physical chemistry , tu okay la lagi , tapi masuk 4 and kebelakang , amik kau , kau kena tahu every each pasal organic compound bila di campur campurkan , aku rasa nak menangis jugak , tapi kan aku cakap hanis kena positif , kena kuat la untuk hadapi cabaran, nak capai kejayaan tu kan perit rasanya , so nak tak nak aku tabahkan hati jugak fahamkan , hafal and mcam2 la , tu nanti aku share macam mana aku study kat matrik .

Masa nak dekat exam mid sem aku sakit tahap takdelah teruk tapi sampai parents aku sanggup datang jugak lah ke pahang semata mata nak amik aku. terima kasih T.T . hanis felt so sorry sebab menyusahkan :( tapi 5 hari cuti jugak lah , haha , tapi masak aku weih kena catch up ngan study semua tu , terlepas banyak gilaaaa , gilaaa banyakk aku cakap . seriously , math la paling aku ingat sebab aku blur taktahu nak solve kan problem dalam kelas . memang blur sangat ! ingat lagi time tu aku punya study nak catch up balik semua subject and nak study untuk mid sem exam lagi perggh , memang bangun study makan je kejenya , nak borak pun aku tolak tepi sat , ghisau tahap babun , tapi alhamdulillah membuahkan hasil. Alhamdulillah thanks Allah thanks ! :)

Aku kat sana terpilih untuk menjadi ahli PASS dimana aku taktahu PASS stand for what , tapi ahli ni for those yang lemah untuk certain subjek . kehkehkeh , aku nie dok berapa bijok sikit ngan math , so aku ada mentor tersendiri lah untuk ajar math . Alhamdulillah it went well ! Lagi satu aku jadi facy bio untuk kelas aku dimana aku kena ajar la rakan2 seperjuangan aku untuk sama2 berjaya . okay ini aku suka sebab so far aku jumpa kawan2 yang semua murah dan mudah memberi ilmu , tak kedekut dan suka share2 tak kira la kau bijak ke idok , asalkan ilmu ! korang awesome and hanis sayang korang ! hehe

Masa sem 2 jugak kitorang semua menghargai sangat every moment kitorang bersama, yelah setahun je kau jumpa tak cukup weih, so setiap masa tu kena hargai tak kira la pahit ke manis memori tu . Gambar bersama classmate tu toksah cakap lah banyak mana , sebab classmate 23 perempuan and 1 lelaki . so perempuan dan camera ibarat isi dengan kuku . selfie is everywhere eventhough during lectures and tutorials , haha . Sedih nak berpisah ni sebab kita dah rapat , pastu cerita semua macam2 cerita , ada yang aku anggap hanya dongeng semata pun sebenarnya berlaku in reality . speechless jugak aku dibuatnya. tapi tu orang cakap jauh perjalanan luas pemandangan , so pengalaman tu yang mendewasakan kita ,tak boleh nak dinafikan lagi .

Maka pada 30 April 2014 dengan rasminya tamatlah pengajian aku sebagai pelajar Kolej Matrikulas Pahang (kmph). Alhamdulillah . Airmata kesedihan kegembiraan menjadi tirai penutup . ceh XD

: lovely dovey classmates 2M3S12 during our BBQ gathering at Teluk Cempedak :

: higlight dan notes yang saling melengkapi each other ! :

: this picture was taken during our last lab chemist practical . My superb lecturer at the middle . Spot her ! :

: best buddies , best classmates , best segalanya :

: seriously nie sekali je aku pegang ! :

: selfie in action la kata ko ! :

: The Blues ! nie masa photoshoot and we're planning to wear same colour ! and guess what ?? we've to change to orange colour ! :

: geng lambat masuk kuliah , duduk paling belakang kat kuliah , paling rapat dalam kelas , sifu aku yang hebat lagi mantop . aku rindu bangattt sama diorang T,T : 
















0 komen:

Post a Comment

Facebook saye =D

rhythm of the world